Powered by Blogger.

~pandanglah~



Katakanlah,"Perhatikanlah apa yang ada di langit dan di bumi!" tidaklah bermanfaat tanda-tanda(kebesaran Allah) dan rasul-rasul yang memberi peringatan bagi orang yang tidak beriman" surah Yunus,ayat 101.



Erm...so far,this is my second posts as a "newbie". Mula2,terfikir gak.."what's my nex topic uh?"..alhamdulillah..de gak idea..huhu. perhatikan tol2 gbr tuh..yg oroginal dan slps d'edit (harap aku x silap,rabun..erk?). Mase mula2 skali aku amik...27hb jam 1920..x pasan lgsg de kalimah "Allah" tu,aku amik gbr tu pun..sbb 'nice shot'..then trus gi surau kat blok solat mgrib. mlm tuh sblum tdo..tgk blk..amati tol2.."Ya Allah..baru pasan". then..aku pon send pic tu kat mmbe2 skype,yana..tnye roomate a.k.a gombak,cikgu akmar,floormate..diorg setuju..ermm...time tu,rase tol2 yakin yang Allah mmg sentiasa melihat hamba-hambaNya..kalau x..stkt..'tau,tp xde maknenye...' tp tu dlu.. ^_^ kenapa? kenapa situasi cmtu slalu jd..'ye2..sy tau' (tp x beramal dgn perbuatan)..kenapa? anyone pliz gimme some comments?

okeylah..rasenye..stkt cni je kot coretna sy dlm blog kali ini..huk3..mcm x matang je..aiyak..igt2lah yg Allah Maha melihat akan hmba2Nya..k. wassalam....

Anonymous –   – (April 11, 2008 at 5:54 PM)  

ye~sy nk bg komen!!hehe~
ermm...bg diri ini...setiap apa yg kita wat kat dunia ni,secara sembunyi or terang2an..sumanye pasti dilihat oleh pencipta kita Allah S.W.T.

n diriku ini amatlah mempercayai bahawa setiap apa yang dilakukan didunia ini pasti ada balasan n ganjarannya..i alwiz think about it,alwiz..
sbb bila dpt ujian n dugaan dr Allah, rasa macm.."owh..mungkin ini balasan yg aku patut terima drp kslhn yg lepas2"..seharusnya kita terima dgn hati yg terbuka n selesaikan dgn cara baik..Allah lihat setiap apa yg kita wat..

Oleh itu, sblum nk wat pape yg x baik tu..fikir2kanlah..bahawa Allah melihat apa yg kita wat n akan bg balasan pd kita bila2 masa aje..
sedikit pencarian yg diambil dr Hadis 18 dalam Hadis 40 iaitu koleksi hadis-hadis yang disusun oleh Imam Nawawi di dalam kitab karangannya yang bernama Matan Arba'in..sama2 kita renung2kan~~
Dari Abu Dzar, Jundub bin Junadah dan Abu Abdul Rahman, Muaz bin Jabal r.a, dari Rasulullah SAW, sabdanya : " Bertaqwalah kepada Allah di mana saja engkau berada. Iringkanlah perbuatan jahat itu dengan perbuatan baik, mudah-mudahan yang baik itu akan memadam yang jahat. Dan berperangai kepada manusia dengan dengan perangai yang bagus. "

..ikhlas..
~cikgu aKMar~

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP