Powered by Blogger.

~ramadhan ini aku hairan~

Hairan? Aku hairan. Hairan..mula2,aku mungkin rase cmni..sbb ilmu yang kurang,mungkin juga kurang d'amalkan. aku minta maaf kalau2 post kali ni ttb menerbitkan rase x puas hati sape2...kalau2 de something wrong.perbetulkn. kalau sndri ckp sndri trase kan bgus? ermm....

sbnrnya, bukn je ramadhan...bulan2 lain gak, sng cite..dh lame rase hairan ni. alhmdlh ttb kali ni trase nk type something wic remind others n me especially. awl2 buln ni..ak trase mcm terawang-awang..pe yg aku cari dlm bulan kli nih sbnrnye? makanan yang bile kite tgk..kte rase cmni? 'hairan tol'? tiap2 ptg..baru 4 ari berpuasa..cari mknn k
at bazar,mn2 yg leh smpai. tapi bile smpai..'ape aku nk beli sbnrnye nih?' ttb pencarian td bile2 leh d'jemput o En. Nafsu yg ttb dtg..wlupun En.Satan dh d'ikat. ermm..ttg En.Satan,dlu..ak leh trpk cmni..'bile dh diikat,Encik td hilng? rasenye...tp..bile tnye si kwn nih..yg de ability utk tgk bnd2 cmni..die btau..'ade je,kna ikat je ar..kat tiang2,pokok2..diorg x dpt gerak.' gulppp~~ ade lg penye? fuhhh..ok,abaikan pun xpe.

hairan aku d sebabkn orang2...yang...

mereka lebih mengutamakan sunnah dr wajib,tak pun..yg mane wajib x uat.
fardu berjemaah tinggal or lepas, terawih alhamdulillah turun...kalau la turun...
berbuka jemaah, tapi pastu..solat sorang2.
berpuasa..tapi puasa perut je, anggota lain..tak.
bergaul same2 kawan, tapi aurat ntah mane.
bile de perkra salah je,trus attack...x berhikmah dlm memperbetulkn keadaan.
hati..hati menyatakan betapa seronoknya menyambut ramadhan,lg2 raya nnt...tapi...astaghfirullah...cinta hati d'letakkan pada manusia,bukn Allah dan rasulNya.

aku..
aku...
aku....ape aku nih? nmpk keslhn org lain,dri sndri??
perut keutamaan, dunia dah mcm tujuan, dunia bukannya jambatan, otak kaki tgn berpacaran, mata berkeliaran, hati xde penahan...sentiasa meliht dr sndri sblum melihat org lain. tapi..bukanlah bermksud, tggu kite baik tol2 dlu..baru nk teg
ur keslhn org lain. sbb tu kite d seru utk menuntut ilmu,bukan bidng ijazah je yg kite blaja..wat shud we learn is learn wat we shud do. ak sentiasa berhrp d kelilingi org2 yg memperingatkan..amin..

al-fatihah kpd pemergian atok sdra aku pd 3 ramadhan ritu. InsyaAllah,moga dia d'rahmati dan ditempatkan d klgn org2 soleh. lagi satu yg hairan...

"aku hairan dgn pengejar dunia sedangkan maut mengejar dirinya,aku hairan dgn pemilik mahligai sedangkan kubur tmpt tggl baginya"

selamat berpuasa...mati itu pasti,azab juga pasti.

AreDa  – (August 26, 2009 at 6:03 PM)  

insyaAllah...
semoga menjadi peringatan bersama..

Adi Wahab  – (October 10, 2009 at 7:13 AM)  

Salam alaik...

barakallah fik...
bagus juge artikel ni..

n kata2 terakhir tu..amat menarik,..

"Allahummaghfirlahu, Warhamhu, Wa'afihi, Wa'fu 'anhu"

AkmAr hiShAm ZuLKEfLi  – (October 10, 2009 at 10:47 AM)  

those last sentences is from madnor...tgk lak blog dia..

http://matnorz88.blogspot.com/

Post a Comment

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP